sobota, 21 czerwca 2014

Kasza jaglana z rodzynkami, jabłkiem, miodem i cynamonem



Kasza jaglana (bezglutenowa), królowa wśród kasz, najzdrowsza, zasadotwórcza, przywraca właściwe PH, osusza z nadmiaru wilgoci, zalet można by wymieniać bez końca.
Przedstawiam pomysł na bardzo smaczne śniadanie.


Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • szczypta soli
  • 1 łyżka masła
  • garść rodzynek
  • 1 jabłko
  • miód
  • cynamon
Wykonanie:

1. Kaszę jaglaną dobrze płuczemy, najpierw pod zimną wodą, następnie pod gorącą wodą, a potem odsączamy na sitku. Dzięki wypłukaniu kasza traci goryczkę (tak powiadają).

  2. Zagotowujemy szklankę z naddatkiem wody, następnie wsypujemy wypłukaną kaszę, dodajemy odrobinę masła, szczyptę soli i cukier trzcinowy. Gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem około 15 minut. Nie mieszamy. Kasza tworzy kanaliki, którymi uwalnia się wilgoć. Kasza nie powinna się przypalić. Jeżeli będziemy mieszać, wtedy nie będzie sypka a' la kuskus a raczej stanie się "ciapata".

3. W czasie gdy kasza się gotuje, obieramy jabłko i ścieramy na tarce o dużych oczkach, sparzamy rodzynki.

4. Po około 15 minutach gotowania kasza jest już gotowa, jest lekko chrupiąca, taką właśnie lubimy. Zdejmujemy ją z ognia, wsypujemy do niej rodzynki, dodajemy starte jabłko, odrobinę masła, około 1-2 łyżek miodu, cynamon i mieszamy.

5. I mamy gotowe, pyszne i na dodatek bardzo zdrowe śniadanie. Polecam i smacznego.

O kaszy jaglanej tu i tu.

2 komentarze:

  1. Smaczne to! Ale porcja jest mega duża. Jedna osoba nie da raczej rady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam była zaznaczyć na wstępie, że są to proporcje dla trzech osób, chociaż muszę przyznać, że zdarzało mi się zjeść wszystko... pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...