piątek, 22 lipca 2016

Ciasteczka owsiane z rodzynkami

Dziś przepis ze starych notatek kulinarnych mojej mamy, ciastka mojego dzieciństwa, przepyszne, teraz w wersji bez mąki pszennej, ale niestety nie są bezglutenowe - dlatego ten przepis jest dedykowany osobom, które są na diecie nie tyle bezglutenowej a bezpszennej z powodów innych niż medyczne.
Zapraszam :-)

* * *
Składniki (na jedną blachę ciasteczek):
  • 100 g masła
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 1 jajko
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 50 g skrobi ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 100 g płatków owsianych
  • garść rodzynków
Wykonanie:
1. W rondelku rozpuszczamy masło i studzimy. Następnie dodajemy cukry i mąki z proszkiem do pieczenia i intensywnie mieszamy, aż połączą się z masłem, później dodajemy jajko i nadal mieszamy.












2. Na końcu dodajemy płatki owsiane i rodzynki, mieszamy. 
(na zdjęciu widać inaczej, wymieszałam wszystkie składniki razem, z braku czasu, ale to był błąd, potem ciastka są zbyt kruche, dlatego polecam mieszać po kolei, najpierw cukry z masłem rozpuszczonym, potem mąki, jajko i właśnie na końcu płatki owsiane i rodzynki).







3. Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180 stopni. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy łyżką porcję ciasta. 














4. Wkładamy ciastka do nagrzanego piekarnika i pieczemy z termoobiegiem 15 minut.
Smacznego :-)















10 komentarzy:

  1. Wyglądają wprost wspaniale, tak naturalnie i domowo :) chyba spróbuję upiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, naprawdę są bardzo smaczne, ale żeby były zwarte i nie kruszyły się za bardzo, to trzeba w podanej kolejności mieszać składniki :-)

      Usuń
  2. Fajne ciastko, wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają super! Aż poczułam ich zapach...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę są smaczne i pięknie pachną :-)

      Usuń
  4. Mniam jak pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakują wyśmienicie. W weekend miniony zrobiłam i wszyscy w domu się zachwycali :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...