czwartek, 25 maja 2017

Owsianka - wegańskie słodkie śniadanie #3

Jeszcze niedawno nikt by mnie nie namówił do jedzenia owsianki. Owsianka jednoznacznie kojarzy się z gotowanym mlekiem. Na FB pisałam, że byłam mocno uzależniona od mleka ale takiego UHT, z kartonika, którego się nie gotuje i takie piłam hektolitrami, rano z płatkami różnego rodzaju, z kawą i w formie przetworzonej, w ciastach, naleśnikach, gofrach, sosach, wszędzie. I przez myśl mi nie przeszło, że można przyrządzić owsiankę na wodzie, eureka! Bez problemu można kupić płatki owsiane z certyfikowanym znakiem przekreślonego kłosa i wtedy mamy pełnoprawne danie bezglutenowe
Zatem zapraszam do pysznej i zdrowej owsianki :-)

* * *
Składniki (proporcja dla jednej osoby):
  • 4 łyżki stołowe płatków owsianych
  • trochę wody
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych
  • szczypta nasion chia
  • 1 łyżka stołowa płatków migdałowych
  • garść rodzynków
  • 1 łyżka syropu klonowego lub miodu (tak, jem miód na weganizmie, kupuję od lokalnych pszczelarzy)
  • 1 jabłko
  • dużo ziaren słonecznika
  • cynamon
Wykonanie:
1. Teraz mój dzień zaczyna się od podprażania słonecznika. Wychodzi tego około filiżanki. Tym słonecznikiem posypuję sobie praktycznie każde danie.

Ale tak w ogóle to dzień zaczynam od wypicia szklanki wody z cytryną, na czczo. Wieczorem sobie przygotowuję tę miksturę i rano wypijam tuż po przebudzeniu.






2. Do emaliowanego kubeczka wsypuję 4 łyżki płatków owsianych i zalewam je wodą tak ze sporym naddatkiem. I to się powoli gotuje, mieszam od czasu do czasu.















3. Gdy już płatki wchłoną całą wodę dodaję nasiona chia, wiórki kokosowe, płatki migdałowe, sparzone rodzynki, cynamon i syrop klonowy (ale czasem też miód). Mieszam. Przekładam na talerz. Obieram jabłko, dzielę je na cztery części, usuwam gniazda nasienne, kroję na kawałeczki i przykrywam owsiankę cząstkami jabłka, a na koniec wszystko obsypuję prażonym słonecznikiem. Po prostu miodzio. To śniadanie trzyma mnie do obiadu. Nie ciągnie mnie do podjadania, do żadnych cukierków, ciasteczek itd. tak jak to było onegdaj.
Smacznego :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...